
--/--

Silkwood Manor (Framed)

06/28


Just Nan
Silkwood Manor
Zweigart 28ct cashel linen crème
DMC

OK, here is the framed version of Silkwood Manor.
The rose-patterned frame is light green glazed with gold, and I like it very much. Actually, there is an inside frame, which is also gold, in place of a mat. Between the inside frame and the outside frame, there is an acrylic glass. The whole thing is pretty heavy.

Anyway, it’s done. Wow. There was a time that I thought it would never be finished. Or, to be honest, there was a time that I pretended that it didn’t exist (LOL). I am so relieved to see it done. And as I said, this will be a gift.

080628b.jpg

できました。額装。
淡いグリーンにゴールドがかかっていまして、バラの花と葉っぱが彫り込まれています。ちょっとわかりにくいですが、実は、額の内側に金色の別の内枠が入っています。この内枠と額の間に、アクリル・ガラスをはめ込んでいます。なので、結構重さがあります。クラシカルなデザインですが、ありがちな茶色ではなく柔らかいグリーンなので、軽やかな雰囲気にも見えると思います。満足です。

ここでちょっとお金の話。ざっくり3万6千円かかってます。
チャートがそもそも私としてはべら棒に思える約5000円、布と糸で約4500円、そして額が約2万6千円でした。額は、規定のサイズのものに無理やり収めることも可能でしたし、オーダーするにしてもシンプルな額にすれば、もっとお安くできたはずです。こういうクラシカルで、彫り模様のある、しかも金色のかかっているものは、高くなるそうです。でも、もうここまで来たら、こだわってしまえ~と奮発しました。

2年越しの新築祝い。出来上がって感無量。永遠に終わらないのではないかと思ったこともありましたが、一安心です。あとは夫両親宅に飾るのみです。

プロフィール

Yumi

Author:Yumi
刺繍などのハンドメイドやアンティークが大好きです。ナチュラルで少しエレガントな暮らしができたらいいな♪

I love creating with my hands such as stitching, knitting, crocheting, beading, scrapbooking and paper crafting. I also love prettey vintage items such as laces, ribbons, buttons and boxes. Thanks for stopping by!

最近の記事
最近のコメント
カレンダー
09 | 2017/10 | 11
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -
月別アーカイブ
カテゴリー
過去ログ
ブロとも申請フォーム
ブログ内検索
RSSフィード
リンク
