スポンサーサイト

--/--

Flower Rings

02/08
六本木アンティークフェアで、ずっと探していたリングを見つけました。真ん中がガーネットでその外側にぐるっとパールがついているお花型のリングです。特別にとケースもつけてくれました。このケースも、雰囲気があっていいのですよね。

ガーネットとパールという組み合わせがとても好きです。どちらも単独で優しい印象のものですが、2つ合わさると、さらにまろやかな感じになるような気がします。でも、この石の組み合わせのジュエリーって現代物では見かけないのです。以前、真ん中がパールで外側がガーネットというリングを買ったのが、パールとガーネットの組み合わせを好きになったきっかけでした。ガーネットの赤は落ち着いているので、服にも合わせやすいと思います。

ところで、この2つとも、作られたのは1950年代です。ヴィクトリアンを模した当時のリプロダクションです。本物のヴィクトリアン時代のリングなら、この手のデザインのもので軽く7,8万円はします。リングのサイドに彫り模様が入っていたりすると10万円を超えます。私のは、そういう模様はないシンプルなものですが、何と言っても、その辺でファッションリングを買うのと同じような値段なのです。新しい分、石もきれいなので、雰囲気を楽しみたい私には充分です。

真ん中に写っているルビーとダイヤのリングも、何となくお花っぽいと思います。




I found a ring that I had been looking for: a flower-like ring with a garnet in the center and pearls around it. I love the combination of pearl and garnet because they look gentle and lovely together, but I see no such rings currently made.

It all started with the ring with a pearl in the center and garnets surrounding it, as shown in the left of the photo. These two were made in the 50s and reproductions of the Victorian rings. Since they are not real Victorian, they are very affordable, but I love them all the same.

The ring in the center of the photo is rubies and diamonds that also resembles a flower, don't you think?
ずっと以前、私がブイブイ言わせながら(というより、ブーブー言いながら)きゃりあ・うーまん(笑)していた頃は、シンプルでシャープな雰囲気のリングが好きでした。スーツがメインだったので、それと馴染む雰囲気だとそうなったのです。

でも、いつの頃からかもっと柔らかい雰囲気のものが気になり始めました。その頃買ったのがこんなリングです。思えば、これがアンティークのお花型リングへつながっていく最初だったのですね。

I used to like simple and modern rings when I was a hard-working
career aspiring office worker, but at some point, I got to like more feminine type of rings.

These are the rings that I bought in those days. You can see how they have lead me to the Victorian-style flower rings.

ring03.jpg


これらのリングは、エンジェルちゃんに守ってもらっています。

These rings are kept in an angel ring box.

ring02.jpg


ring01.jpg

プロフィール

Yumi

Author:Yumi
刺繍などのハンドメイドやアンティークが大好きです。ナチュラルで少しエレガントな暮らしができたらいいな♪

I love creating with my hands such as stitching, knitting, crocheting, beading, scrapbooking and paper crafting. I also love prettey vintage items such as laces, ribbons, buttons and boxes. Thanks for stopping by!

最近の記事
最近のコメント
カレンダー
09 | 2017/10 | 11
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -
月別アーカイブ
カテゴリー
過去ログ
ブロとも申請フォーム
ブログ内検索
RSSフィード
リンク
