スポンサーサイト

--/--

Twinchies

02/17

「トゥインチー」を作りました。「トゥインチー」は、2インチ(約5cm)四方のアートです。前回までの1インチ四方のアート、「インチー」の大きくなったものです。ARTchixの今週のお題がコレでした。「トゥインチー」3つ以上。私は今回、締め切りには間に合わなかったですが。

1インチ四方と格闘したあとでは、2インチは、随分大きく感じられました。不思議なものです。2インチ四方でも、通常扱うものよりずっと小さいのに。で、1インチ四方では、表現するもの、収めるものがおのずと限られるのですが、2インチではその4倍の大きさになるので、かなり自由が利くのです。それは、大きな発見でした。アートは大きさじゃないぞっと。なので、どういうテーマというかデザインにするか、しばし悩みました。

今回は、刺繍糸を使ってみました。紙とステッチ、これからもっといろいろやってみたいです。

ところで、ところで♪
先週のお題で、お買い物券が当たりました♪ アート・チャレンジに参加すると、ARTchixオーナーのヘルガさんちのネコちゃんが「くじびき」で当選者を選んでくれるのです。わ~い、嬉しいな~。ありがとうございました!

For Helga’s blog art challenge, we were to make three or more “twinchies” this time. Twinchies are two-inch square art. I wasn’t in time for the challenge, but still I’m happy I’ve done it.

What surprised me was that after working on inchies, twinchies seemed so BIG! Inchies restricted me for what I can do with them pretty much, but I was surprised to find that I had so much more options for twinchies. And yet, twinchies are so much smaller than what I usually make. Art can be made in ANY size. Wow. For my twinchies, I used some embroidery floss. It was a lot of fun.

And I would like to mention that Helga’s kitty picked me as one of the winners for the last week’s art challenge! What a delight. Thank you very much!

プロフィール

Yumi

Author:Yumi
刺繍などのハンドメイドやアンティークが大好きです。ナチュラルで少しエレガントな暮らしができたらいいな♪

I love creating with my hands such as stitching, knitting, crocheting, beading, scrapbooking and paper crafting. I also love prettey vintage items such as laces, ribbons, buttons and boxes. Thanks for stopping by!

最近の記事
最近のコメント
カレンダー
07 | 2017/08 | 09
- - 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 - -
月別アーカイブ
カテゴリー
過去ログ
ブロとも申請フォーム
ブログ内検索
RSSフィード
リンク
