スポンサーサイト

--/--

Bande Sampler aux Anges

12/06
玄関で、新しくゲストをお迎えする天使さんたちが増えました♪

New angels now welcome guests at the entrance.

Hey, come in, come in!


Bande Sampler aux Anges
Savoir-Faire Vailly
布の出来上がりサイズ 20センチx96センチ
Finished size of the fabric: 8" x 37.75"
Fabric: Zweigart Flax 32 ct linen

色指定はありません。私はDMC815とSampler ThreadsのRaspberry Parfaitを使いました。主に天使部分をDMCにして、バランスを見ながら糸の配色を考えました。

There was no thread indication, so I used DMC 815 and Raspberry Pafait of Sampler Threads. I decided where to stitch with which color as I went along.

完成されたデザインなのでこれ以上手を加える余地は少ないと思いつつ、上部にアンティーク・レースと真ん中より少し下に小さなハートのチャームをつけました。

Since the design was so complete, there was little I could add, but just to add a little personal touch, I added a vintage lace on top and a small heart charm in the middle.


もうちょっとちゃんと全体を見てみましょうか。

Would you like to see the whole picture?

It was a great pleasure to stitch


もう少しクローズアップ。

Now the close-ups.

Cute cherubs with flowery alphabets


See a little heart charm?


Cherub enjoying a swing


どこをどう切り取ってもかわいくないですか?

Aren't they cute wherever you see?

このチャートをどこで買えるかというと、今なら、Wyndham Needleworksで買えます。私が取り寄せをお願いした今年の2月には、個別の取り寄せはできないと言われました。結構在庫の回転は早いお店なので、欲しい方は早い方がいいかも?

日本でもSavoir-Faire Vailleyを取り扱っているお店はありますが、このチャートがあるかどうかは不明です。それに、お値段がかなりします・・・。

私はいろいろ調べてもなかなかショップが見つからなくて困ったのですが、Viceversaというイタリアのお店で買いました。ここは英語のページがあって日本に送ってくれます。ただ、私が注文したときは在庫がなかったので、私の手に届くまで2ヶ月近くかかりました。

I had a hard time finding a shop who offered English shopping pages and who was willing to ship the Savoire-Faire Vailly charts to Japan because at that time Wyndham Needleworks did not have this chart or was willing to place a special order for me. Now they sell this chart, so that is good.

とてもかわいいので、上半分を白でステッチしたいなぁとも思っているのですが、いつ順番が回ってくるかナゾです。

Because I like this so much, I do want to stitch it in white, but I have so many other things to stitch, I'm not sure if I'll ever get to do it.
プロフィール

Yumi

Author:Yumi
刺繍などのハンドメイドやアンティークが大好きです。ナチュラルで少しエレガントな暮らしができたらいいな♪

I love creating with my hands such as stitching, knitting, crocheting, beading, scrapbooking and paper crafting. I also love prettey vintage items such as laces, ribbons, buttons and boxes. Thanks for stopping by!

最近の記事
最近のコメント
カレンダー
09 | 2017/10 | 11
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -
月別アーカイブ
カテゴリー
過去ログ
ブロとも申請フォーム
ブログ内検索
RSSフィード
リンク
