スポンサーサイト

--/--

Helping Bear Pincushion

12/07
Veroさんとこで、バラの待ち針の話題がでています。みなさんのコメント、フランス語はちっともわからないのですが、なんだかものすごく興奮しているのがわかります(笑)。これ、海外ではないというの、知りませんでした。ついつい、私などはフランスのソーイング小物だ、イタリアのリボンだ、アメリカのチャートだ、と外国に目を向けてしまうのですが、日本のものにも注目しよう思ったのでした。この待ち針、誰か海外に売ってあげたら~?

バラの待ち針と言えば、少し前のyuminさん主催のピンクッション交換会でいただいたとてもかわいいピンクッションをご紹介したくなりました。

このときはピンクッションということで、特にステッチという決まりはなく、思い思いのものが出来上がりました。私のところへは、Shampooさんからとてもかわいいベアちゃんが届いたのです!すごいかわいいでしょ~?そこに、このバラの待ち針もつけてくれました。

At Vero's blog, rose pins seem to be a hot issue. I don't understand French, but I can tell from comments that everyone is soooooo excited. I didn't know these pins were not available overseas. I tend to look for French sewing goods, Italian ribbons, American charts, etc., but maybe I should appreciate more what we have in Japan.

The pins reminded me of a pincushion that I got at the handmade pincushion exchanges some time ago. It is a cute little bear holding a patchwork flowerlike pincushion with a couple of rose pins. It's so cute, isn't it?




そのときに、私がShampooさんに差し上げたピンクッションがこれ。Just Nanのフリーチャートです。

In exchange, I had sent this pincushion. The stitch was a freechart from Just Nan.

pincuchion02.jpg


プロフィール

Yumi

Author:Yumi
刺繍などのハンドメイドやアンティークが大好きです。ナチュラルで少しエレガントな暮らしができたらいいな♪

I love creating with my hands such as stitching, knitting, crocheting, beading, scrapbooking and paper crafting. I also love prettey vintage items such as laces, ribbons, buttons and boxes. Thanks for stopping by!

最近の記事
最近のコメント
カレンダー
09 | 2017/10 | 11
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -
月別アーカイブ
カテゴリー
過去ログ
ブロとも申請フォーム
ブログ内検索
RSSフィード
リンク
